Strona Główna

 

Archiwum artykułów

 

Europejski Tydzień Kodowania

W dniach 06-21.10.2018 w całej Europie odbywa się Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek 2018). Nauka programowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom, rozwijać wiedzę na temat działania technologii, a także zdobywać umiejętności w celu zgłębiania nowych pomysłów i opracowywania nowych innowacji. Jedną z ważniejszych korzyści z nabywania umiejętności kodowania jest nauka logicznego myślenia. Programowanie pozwala doskonalić umiejętności analityczne oraz nadążać za postępem techniki.

Nasza szkoła również włączyła się w akcję i organizuje różne aktywności wprowadzające w tajniki kodowania.

9 października, na zajęciach koła informatycznego uczniowie klasy 5d po raz pierwszy pracowali w towarzystwie Dash&Dot. Pierwszym zadaniem było sterowanie robotem, który dojeżdżał do osób w grupie według alfabetu. Każde dziecko tak sterowało Dashem, aby dotarł on do odpowiedniego ucznia.

11 października uczniowie klasy 8a i 8b zabawili się w Robo-matematyków.

16 października odbyły się warsztaty z programowania dla dzieci, młodzieży i dorosłych, które miały pokazać, że kodowanie jest dla wszystkich niezależnie od wieku. Na zajęciach pojawiły się karty do kodowania z dniami tygodnia, działaniami na liczbach całkowitych oraz test zgodności, czyli jak dobrze znasz swojego brata, kolegę, dziadka? Nie zabrakło również osób, które wiążą z naszą szkołą miłe wspomnienia i chętnie o nich opowiedziały.

17 października gościliśmy grupę przedszkolaków z Niepublicznego Przedszkola „Akademia Przedszkolaka”. Uczniowie klasy 5d wprowadzili przedszkolaków w świat kodowania. Za pośrednictwem robota Dasha prawidłowo przechodzili przez ulicę, pamiętając o obowiązujących zasadach w ruchu drogowym.

18 października uczniowie klasy 8e i 8b na zajęciach informatyki tworzyli grę wykorzystując własne rysunki. Programowanie w Scratch umożliwiło uczniom rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia gry.

Marta Sołtan

Jolanta Czarnuch