Szkoła Podstawowa
nr 3 w Darłowie, to szkoła przyjazna, otwarta, środowiskowa, europejska,
multimedialna.
Organizujemy wiele imprez
środowiskowych m. in.: „Dzień Wiosny” we współpracy z Miejską Komisją
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, „Dzień Patrona” przy
pomocy Straży Granicznej oddział Darłowo, Festyn Rodzinny „Grunt to
Rodzinka”, Dzień Sportu.
Uczniowie uczestniczą w wielu zajęciach
pozalekcyjnych: plastycznych, muzycznych, przedmiotowych,
sportowo-rekreacyjnych. Wielu uczniów skupia Szkolne Koło Caritas oraz
Szkolne Koło Wolontariatu.
Na terenie szkoły
prężnie działa Mały i Duży Samorząd Uczniowski.
Uczniowie specjalnej troski
objęci są opieką pedagoga, psychologa i logopedy.
Uczniowie
biorą udział w licznych konkursach na terenie szkoły i poza nią, np.: konkurs
matematyczny „KANGUR”, recytatorski „PTAKI, PTASZKI I PTASZĘTA”, konkurs języka
niemieckiego „SPRACHDOKTOR”, języka angielskiego „ACE ENGLISH”.
W szkole
opracowano i wdrożono innowacje pedagogiczne oraz programy autorskie rozszerzające edukację
szkoły:
- Praca z komputerem na
lekcjach matematyki w kl. IV-VI
- Wykorzystanie
komputera w nauczaniu zintegrowanym
- Sport uczy, bawi i
wychowuje
- Świat, w którym żyjemy. Rozwijanie zainteresowań poznawczych na
podstawie literatury popularno - naukowej w klasach I - III
- Edukacja europejska w nauczaniu zintegrowanym
- Pedagogika zabawy na lekcji religii, jako metoda wykorzystująca
naturalne potrzeby ucznia w młodszym wieku szkolnym
-
Ścieżki edukacyjne na lekcji
matematyki
-
Zastosowanie ortogramów
graficznych w nauczaniu ortografii
- Kulturoznawstwo krajów angielskiego obszaru językowego kl. VI
- „Program zajęć wspomagających rozwój
uczniów niepełnosprawnych z wykorzystaniem technologii informacyjnej” dla
uczniów głęboko upośledzonych
-
„Znajomość
etykiety językowej drogą do wartościowego dialogu” – program własny z zakresu
edukacji polonistycznej i wychowawczej.
W szkole panuje
przyjazna atmosfera oparta na wzajemnej akceptacji. Osiągane sukcesy w pracy
dydaktyczno-wychowawczej są wynikiem zaangażowania wysoko wykwalifikowanej,
doświadczonej i kompetentnej kadry pedagogicznej. Rodzice aktywnie
uczestniczą w życiu szkoły, są partnerami we wszystkich podejmowanych
działaniach. Współtworzą prawo szkolne i programy wspomagające ich
realizację.
|