Kierunek - WROCŁAW

15 maja 2022 godz. 15:51:07

Uczniowie klas 8e, 8g oraz 7c postanowili odwiedzić jedno z najpiękniejszych miast Polski – Wrocław. To urokliwe miejsce przywitało nas cudowną, słoneczną pogodą, wszechobecną zielenią, kwitnącymi kasztanowcami i pachnącym bzem. Z 49 piętra z punktu widokowego Sky Tower z zachwytem obserwowaliśmy panoramę miasta.

Ze wspaniałym przewodnikiem przemierzaliśmy kilometry, zwiedzając Rynek z Ratuszem, Stare Więzienie, Jatki, Uniwersytet, Ossolineum, Halę Targową, Ostrów Tumski z Katedrą.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wyprawy do „Panoramy Racławickiej” -  jednej z najchętniej odwiedzanych atrakcji Wrocławia. Od lat 80. monumentalny obraz prezentowany jest  w specjalnie wybudowanej dla niego rotundzie w parku Słowackiego. Zwiedzając to niesamowite miejsce, mieliśmy wrażenie, że znaleźliśmy się w samym centrum bitwy, wszystko wydawało się takie realistyczne...

Następnym punktem naszego programu było Hydropolis - wrocławskie centrum wiedzy o wodzie. Atrakcje zaczęły się jeszcze zanim  przekroczyliśmy próg budynku. Przed wejściem do Hydropolis przechodzi się przez unikatową drukarkę wodną. To najdłuższa tego typu instalacja w Europie, która mierzy aż 46,5 m długości. Na ścianie wody kreowane są różnorodne wzory i napisy. Drukarka działa niczym kurtyna, rozchylając się przed zwiedzającymi, najfajniej jednak było przebiegać w strugach wody. Uczniowie wzięli również udział w ciekawie przygotowanych warsztatach edukacyjnych „Chemia wody”.

Ostatni dzień w mieście krasnali rozpoczęliśmy od przeprawy kolejką linową Polinką  na drugi brzeg Odry, skąd przez Most Tumski, na którym zakochani już nie mogą zawieszać kłódek, udaliśmy się na statek. Podziwiając Wrocław z perspektywy rzeki dotarliśmy do ZOO, największego polskiego ogrodu zoologicznego z jedynym w swoim rodzaju, unikatowym Afrykarium.

Zakończyliśmy naszą przygodę, podziwiając piękno, harmonię, prostotę i elegancję Ogrodu Japońskiego.

Pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ta wspaniała wyprawa na długo pozostanie w naszej pamięci .... Do zobaczenia, Wrocławiu!