Wycieczka do Torunia

14 lipca 2023 godz. 17:29:28

W dniach 11-12.05.2023r. uczniowie klasy 7a i 7b oraz kilkoro uczniów z kl. 6a i 4b wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Torunia.

Pierwszym punktem zwiedzania była Krzywa Wieża. Następnie uliczkami miasta przeszliśmy nieopodal Domu Mikołaja Kopernika do Bramy Klasztornej, zwiedziliśmy Kościół pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty. Spacerowaliśmy po rynku Starego Miasta, oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki, piernikową aleję gwiazd, osiołka oraz pomnik Mikołaja Kopernika. Zwiedziliśmy również ruiny Zamku Krzyżackiego.

Po zakwaterowaniu w twierdzy Toruń - Fort IV uczniowie poznali rytuały związane z wypiekiem pierników. Własnoręcznie, przy użyciu drewnianych form, wypiekali z niego toruńskie specjały. Po warsztatach piernikarskich czekała na wszystkich duża atrakcja – zwiedzanie fortu z pochodniami i wieczorne podchody na terenie twierdzy pod okiem wykwalifikowanych instruktorów. Było mnóstwo emocji, gdy podzieleni na 2 drużyny wykonywaliśmy zadania i musieliśmy znaleźć dobrą kryjówkę przed rywalizującą z nami grupą.

Drugiego dnia powróciliśmy na uliczki Starego Miasta. Dużą atrakcją wyjazdu okazało się przypadkowe spotkanie sławnego tik-tokera @MrKryha. Zdjęcia i filmiki z napotkanym w Herbaciarni Bubble Tea gościem okazały się wielką sensacją zarówno dla młodszych, jak i starszych uczniów.

Odwiedziliśmy również Centrum Nowoczesności „Młyn wiedzy”, a po posiłku w McDonald’s wyruszyliśmy w podróż powrotną. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Byliśmy pod wielkim wrażeniem piękna Torunia, miasta wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO.

Organizatorem wycieczki była p. Aldona Śmigielska, opiekę nad uczniami sprawowały: p. A. Rudzka, p. M. Breszka i p. D. Borkowska.