Wycieczka do Bydgoszczy

15 lipca 2023 godz. 21:06:43

19 maja klasy 6b, 6c i 6d razem ze swoimi wychowawcami wyruszyły na wycieczkę w dość nieoczywistym kierunku, na przekór utartym schematom - do Bydgoszczy. I nie żałujemy! Miasto zaskoczyło nas swoim urokiem, położone w malowniczej pradolinie rzeki Brdy, rozciąga się aż po Wisłę.

Najpierw zwiedziliśmy Stary Rynek z ratuszem, gdzie podzieleni na grupy graliśmy w grę miejską, poznając historię i zabytki Bydgoszczy. Zachwyciły nas Spichrze nad rzeką i Stary Port, dawniej tętniący życiem rzeczny port przeładunkowy. To właśnie to miejsce porównywane jest do Amsterdamu. Weszliśmy na pokład Barki Lemara, w której mogliśmy zobaczyć trzy ładownie i mieszkanie barkarskiej rodziny sprzed stu lat. Zmierzyliśmy się tam w przeciąganiu liny oraz rzucaliśmy koło ratunkowe do rzeki.

Następnie idąc ulicą Długą, podziwiając stylowe kamieniczki z końca XVIII i początku XIX w., doszliśmy do Muzeum Mydła i Historii Brudu, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach i wykonaliśmy samodzielnie mydełka. Dowiedzieliśmy się też sporo na temat higieny, a raczej jej braku, w minionych stuleciach.

Po obiedzie spacerowaliśmy po Wyspie Młyńskiej, podziwialiśmy budynki Młynów Rothera oraz panoramę Bydgoszczy z tarasu widokowego. Największa atrakcja została na koniec. Uśmiechnięci i smagani wiatrem popłynęliśmy w rejs po rzece Brdzie.

Po drodze do autokaru jeszcze pyszne lody i mogliśmy wracać do domu. To był wspaniały dzień!