Głosowanie na projekt w Budżecie Obywatelskim „Naukowa Ścieżka Doświadczeń”

13 września 2021 godz. 14:58:32

Głosowanie na projekt w Budżecie Obywatelskim „Naukowa Ścieżka Doświadczeń”

W imieniu całej społeczności szkolnej prosimy o zagłosowanie na nasz projekt w Budżecie Obywatelskim „Naukowa Ścieżka Doświadczeń”.

 

Link do głosowania: https://bo.darlowo.pl/

 

Na zielonym terenie przy Szkole Podstawowej nr 3 im. Króla Eryka Pomorskiego w Darłowie chcemy stworzyć ogólnodostępną Naukową Ścieżkę Doświadczeń składającą się z 6 interaktywnych i certyfikowanych urządzeń.

 

W skład urządzeń prezentujących w interaktywny sposób wybrane zagadnienia naukowe wchodzą: Bliźniacze lustra, Naukowy Hex, Głuchy telefon, Peryskop, Zegar słoneczny i Eko-Memory. Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu.

 

Bliźniacze lustra - gra z własnym odbiciem to ciekawa zabawa, ale też sposób na ćwiczenie zmysłu obserwacji i wyobraźni przestrzennej u dziecka. Naukowe wyjaśnienie działania tego urządzenia sprawia, że dzieci zaczynają widzieć w przyrodzie prawa fizyki.

 

Naukowy Hex - jest wspaniałą bazą do przeprowadzania eksperymentów, a jednocześnie fascynująca zabawą z iluzjami i zagadkami optycznymi. Urządzenie angażuje wzrok, stymuluje umysł i wzmacnia percepcję. Rodzicom i opiekunom może posłużyć jako baza do wyjaśnienia przyczyn powstawania złudzeń optycznych. Naukowy Hex składa się z kilku atrakcyjnych urządzeń, które zapewnią najmłodszym użytkownikom świetną zabawę.

 

Głuchy telefon - gra w głuchy telefon doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą.

 

Peryskop - to bardzo popularne narzędzie, stosowane w dawnych czasach w łodziach podwodnych, czołgach i wozach bojowych.  Zabawa z nim to okazja do zdobycia wiedzy na temat dawnych wynalazków, a także poszerza wiedzę z zakresu fizyki. Urządzenie inspiruje dziecko do obserwacji przyrody i świata oraz trenuje koncentrację uwagi. Dzięki urządzeniu dziecko uczy się, że można zobaczyć coś, co nie jest w zasięgu naszego wzroku.

 

Zegar słoneczny - korzystanie z zegara słonecznego w parku doświadczeń uczy dzieci dostrzegać istniejące w świecie związki pomiędzy kierunkami geograficznymi, słońcem i czasem. Zabawa z zegarem to świetny sposób rozwijania umiejętności obserwacji i analizy, a także doskonała okazja na oderwanie się od przesyconej elektroniką codzienności.

 

Eko-memory - to jedna z najbardziej popularnych gier, która pomaga ćwiczyć pamięć i koncentrację. Wspiera kojarzenie faktów, a zaproponowana wersja łączy zabawę z wiedzą o przyrodzie i ekologii. Gra doskonale stymuluje psycho-ruchowo i stanowi mądrą rozrywkę zarówno dla dziecka, jak i dorosłego.

 

Celem projektu jest zachęcenie dzieci i młodzieży do mądrej zabawy na świeżym powietrzu. Wychodząc naprzeciw potrzebom integracji społecznej i coraz większym skutkom spędzania czasu młodzieży przed komputerami, chcielibyśmy stworzyć kreatywną, a przy tym innowacyjną przestrzeń zieloną nie tylko dla uczniów naszej szkoły, ale również dla innych: przedszkolaków, młodzieży i wszystkich mieszkańców. Wybrane urządzenia mają za zadanie przekazywanie wiedzy poprzez zabawę.

Przestrzeń stanie się nie tylko miejscem spotkań mieszkańców, ale również rodzinną atrakcją turystyczną miasta. Naukowa Ścieżka Doświadczeń będzie dostosowana do osób w różnym wieku (od kilkulatków do seniorów) oraz do osób z niepełnosprawnością ruchową.

Aby użytkowanie Naukowej Ścieżki Doświadczeń było komfortowe, zadbamy o miejsce odpoczynku, wyposażając je w ławeczki.